Con i DiDoRe, Rotondi dà il ‘la’
di Benedetto Della Vedova, da Il Tempo del 7 gennaio 2009
La riflessione del Ministro Rotondi di ieri su Il Tempo circa i DiDoRe, rappresenta un eccellente viatico per una discussione aperta, tanto interna al PDl quanto fra tutte le forze politiche, sulla normativa per le unioni civili.
Rotondi affronta la questione dal suo punto di vista di politico cattolico, appassionato difensore della funzione di mediazione che storicamente i grandi leader della DC hanno incarnato, consentendo “un’armonica convivenza sociale” in un paese di cattolici e non cattolici. Se un tempo, come ha ben spiegato il Ministro, dunque, moltissimi politici vivevano secondo la propria fede cattolica ma sapevano, da legislatori, considerare e rispettare posizioni diverse da quelle espresse dalle gerarchie, oggi mi pare di vedere moltissimi politici che, pur non essendo credenti e non vivendo quindi in modo consono ai dettami della Chiesa, da legislatori si fanno paladini intransigenti della diretta trascrizione della morale cattolica sul piano normativo.
Non ho mai pensato né detto che gli interventi dei vescovi italiani nella discussione pubblica sui temi cosiddetti eticamente sensibili fossero un’ingerenza nella vita politica italiana o interventi a gamba tesa. Anzi, trovo positivamente “laico” questo loro modo di confrontarsi pubblicamente nell’agorà democratica esponendosi così al giudizio e alla critica di tutti gli italiani. Il vero problema, casomai, sta nella politica e nei politici che a volte sembrano considerare la Cei, prima che gli elettori dei proprio schieramento, gli unici interlocutori cui rendere conto (quando poi non ritengano di agire, di fatto, “sotto dettatura”).
Io sono convinto che dentro entrambi gli schieramenti, e per quel che mi riguarda dentro il centrodestra, convivano posizioni diverse su questi temi e sia come minimo azzardato, politicamente ed elettoralmente, tentare una improbabile “reductio ad unum”. Meglio una sana “anarchia”, cioè il riconoscimento liberale di piena cittadinanza a idee tra loro in competizione.
I DiDoRe, del resto, al di là degli scontri ideologici e di una infondata e strumentale contrapposizione tra le politiche a sostegno della famiglia e il riconoscimento delle coppie di fatto, corrispondono alla necessità di una normativa che riconosca su basi pragmatiche ciò che nella società italiana è ampiamente diffuso e comunemente accettato, cioè la differenziazione delle forme stabili di convivenza. Si tratta di un’ipotesi assai moderata (troppo, penso io, ma non è questo il problema), intorno alla quale potrebbe cominciare una discussione scevra da pregiudizi.
A quanti, nel centrodestra, reiterano il loro “no pasaràn” contro qualsiasi forma di riconoscimento giuridico delle coppie omosessuali e delle unioni civili in genere, consiglio di alzare lo sguardo oltre le alpi e osservare le posizioni dei grandi partiti del Partito Popolare Europeo, cui il PDL enfaticamente si richiama. Oppure, più semplicemente, di leggere le statistiche sul nostro paese.
Credits: Riformatori Liberali

15 Commenti:
AAAAAAA I TE STA A CORE I MATRIMONI PAR I CULATONI ERA AAAAAAA LO DISEA MI CHE CHEL PIZETO LI
TE STA MANCO A CORE DEI I BUTINI PALESTINESI SVENTRA MACIULLA FATI A TOCHI BRUSA DALE BOMBE DEI SRAELIANI, COMPRA DAL TO AMICO BUSH. GA RASON I SRAELIANI, ERA? L'E GIUSTO COPARLI TUTI CHE ARABI BRUTI E SPUZONI, ELO ERA? ARDA INVEZE I SRAELIANI CHE BEI BUTEI, IE ANCA AMICI DELA PATRIA DELA LIBERTA, I STATI UNII! SA VOLEMO DE PI?
MA SA VOTO INSEGNARGHE A STO CHI POARETO. I GA DITO DE TENIER PAR ISRAELE E LU E LO FA. SE UNO NON LA SA LA STORIA NON LE MIA COLPA SUA. SE DOMAN I GHE DISE TACHETE LA BANIDERA DELA PACE SUL POGIOL LU EL LO FA
"Stars & Stripes", uno dei VERI simboli della Libertà!
---------------
AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH! NO TE SARE MIA UN GRANCHE COME POLITICO, MA A FAR RIDERE TE SI UN ASSO! RIVARDETE LA STORIA DEI TO AMICI USA, E DIME SE LA LIBERTA DA LORI LA VOL DIR LIBERTA PAR TUTI, O LIBERTA DEI SIORI DE FAR QUEL CHE GHE PARE. NO NO NO, NO STA DISTURBARTE, TE LO DIGO MI, L'E LA SECONDA. MI SPERO DAL BON CHE TE FAI PARTE DEI SIORI, SENO NO SE SPIEGA STO AMORE PAR "LA PATRIA DELA LIBARTA".
COMUNQUE NO TE ME MIA RISPOSTO SUL PARCHE TE GAVI TACA LA BANDIERA DE SRAELE. FORSE PARCHE "LA PATRIA DELA LIBERTA" L'E CULO E CAMISA CO "L'AVAMPOSTO OCCIDENTALE IN MEDIO ORIENTE" E TI TE GHE VE DRIO?
I BEZERI IMBEZILI (A PROPOSITO, MI NO ME PARE DE AVERTE INSULTA, MA VABE FARA PARTE DEL TO ESAR AMICO DEI IU ES EI) COME MI I SE INFORMA.
SECONDO TI EI PIASSE TERRORISTI I SRAELIANI CHE CO L'ARSENALE PI TECNOLOGICO E AVANZA DEL MONDO I STERMINA QUATRO POARETI CHE VA IN GIRO SUI MUSI, O DEI COMBATENTI PAR LA RESISTENZA E LA LIBERTA DEL SO POPOLO OPPRESSO CHE SPARA QUATRO RAZI DE CARTON COME SE FUSE L'ULTIMO DE L'ANO?
MA COSA TE STO A SPIEGARE A TI, TE BASTA SCOLTARTE PAGLIARA SUL TG1, LEZARTE EL CORIERE, EL ZORNALE O, MEIO ANCORA, L'OPINIONE DELLE LIBERTA, E TE SI APOSTO. E DOPO AVER LETO LE NOTIZIE CONFEZIONA DAL TO PARON TE TACHI LA BANDIERA DE SRAELE. FORZE SRAELE, AHN, FORZA I MASSACRI VILIACHI DE BUTINI E DE DONE! W LA LIBARTA!
TEMPO PERSO TE DIGO TANTO NOL CAPISE L'INDOTTRINAMENTO FUNZIONA MASA BEN, E SOPRATUTO DOVE NON GHE CIUCIO.
ANCA SE 50 ANI DE CONFLITO I DOVARIA FARGHE CAPIRE A QUALCHE D'UN CHE QUANDO PAR LAVARSE LA COSIENZA TE FE UN STATO NOVO CAZZANDO A CASA QUEI CHE GHERA QUALCHE D'UN EL PO ANCA INCAZARSE
W ISRAELE 4EVER...
almeno lo stato di israele ha un suo esercito...
...quello padano?!?!?! Le ronde padane????
Ha ha ha ha
SI VIVA ISRL! TVTTB! ABBSS I PLSTNSI! ARAB BRTT E CATTVI!
AAAAAAA I TE STA A CORE I MATRIMONI PAR I CULATONI ERA AAAAAAA LO DISEA MI CHE CHEL PIZETO LI
Cosa gheto contro i gay?
Te la pensi come Ratzinger, an?
Massì, copemoli tutti, che cazzo vorli sti froci de merda, era?
Bravo, bel modo de ragionare!
AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH! NO TE SARE MIA UN GRANCHE COME POLITICO, MA A FAR RIDERE TE SI UN ASSO! RIVARDETE LA STORIA DEI TO AMICI USA, E DIME SE LA LIBERTA DA LORI LA VOL DIR LIBERTA PAR TUTI, O LIBERTA DEI SIORI DE FAR QUEL CHE GHE PARE.
Difatti i poareti che sta in America i va tutti a stare in Messico, a Cuba e in che ialtri Paesi dell'America Latina...
Ah no, speta, l'è el contrario, iè i messicani, i cubani, i portoricani che i va a frotte in America...
Cazzo, se in America se sta cosita tanto male e ghe pien de poveri che vien trattà come i cani tutta sti qua che ogni anno i ghe va iè proprio dei gran coioni!
Certo, dirte che ghe un sacco de immigrati che in America i sa laureà, i g'ha verto aziende e i g'ha fatto i schei par ti non vol dire un cazzo, no?
Pensa che ghe uno che l'è vegnù dal Kenya, so papà el gavea le pezze al culo e gnanca un dollaro in tasca...
Sti pezzi de merda de americani siccome el ghiera bravo i g'ha permesso de studiare ad Harvard con le borse de studio e morale della favola qualche mese fa l'è diventà Presidente...
Obama in campagna elettorale el parlava sempre del sogno americano e el disea sempre che solo lì uno che vegnea da un villaggio in mezzo alla giungla africana el podea sperare de laurearse ad Harvard, de fare i schei e de diventare Presidente...
Sicuramente qua da noialtri che non semo mia stronzi come gli americani podaria capitare che el fiolo de un poro disgrazia che el vien dal Senegal o dalla Nigeria el diventa Presidente, era?
Massì, che cazzo vorli sti africani?
Studiare, laurearse, fare dei laori bei e magari diventar Presidenti?
Ma che se ne torna nella savana a scappar dai leoni!
Ti te ragioni cosita, elo vera?
Se Zuliani el fa ridare ti al confronto te sì meio de tutti i comici de Zelig messi insieme!
TEMPO PERSO TE DIGO TANTO NOL CAPISE L'INDOTTRINAMENTO FUNZIONA MASA BEN, E SOPRATUTO DOVE NON GHE CIUCIO.
ANCA SE 50 ANI DE CONFLITO I DOVARIA FARGHE CAPIRE A QUALCHE D'UN CHE QUANDO PAR LAVARSE LA COSIENZA TE FE UN STATO NOVO CAZZANDO A CASA QUEI CHE GHERA QUALCHE D'UN EL PO ANCA INCAZARSE
Vedemo de fare el punto...
Siccome 60 anni fa in Germania ghiera uno coi baffi che gli ebrei el volea coparli tutti dal primo all'ultimo quando ghe finia la guerra sti qua, stufi tra l'altro de essar perseguità in Europa da 1500 anni, iè giunti alla conclusion che forse ghiera meio andar via...
Sì, quando iè rivà in Palestina gli ebrei i ghiera degli immigrati...
A mi però i m'ha sempre insegnà che se ghe della gente che scappa parchè da dove i vien ghè una guerra o iè perseguità bisognaria accoglierli, e no dire "non me ne frega un cazzo de cosa i g'ha fatto nel posto da dove i vien, mi a fianco de questi non voio starghe, el me Stato con lori non lo divido anca se de posto ghe n'è a sufficienza e podaresimo starghe tranquillamente tutti"...
Secondo el to ragionamento se ghe fusse dei profughi che vien dal Darfur e che i scappa parchè la i li copa te ghe diresi "mi l'Italia con vuialtri non la divido, anca se ghe posto tornevene da dove si vegnù, immigrati de merda!" e te li rispediresi via, vero?
Se te disi che i palerstinesi i gavea reson a non volere gli ebrei anca se ghiera posto e a questi i gavea fatto na roba mai vista nella storia parchè la terra la ghiera loro e se no i volea gli immigrati i podea farlo allora immagino che te sarè d'accordo con gli imbezili (e lo sottolineo: IMBEZILI) della Lega che ghe fa schifo gli immigrati e che i dise "l'Italia agli Italiani"...
O che i fa i manifesti con le foto degli indiani con su scritto "loro non hanno potuto vietare l'immigrazione"...
O DEI COMBATENTI PAR LA RESISTENZA E LA LIBERTA DEL SO POPOLO
Ma ti almanco lo seto che tra i palestinesi no ghe mia solo Hamas ma anca Al Fatah?
E che quei de Hams e Al Fatah no i se pol vedare, tanto è vero che tra de lori ghe stà una guerra civile?
Immagino che par ti quei de AL Fatah i sia tutti dei coioni...
O DEI COMBATENTI PAR LA RESISTENZA E LA LIBERTA DEL SO POPOLO
Questa l'è fenomenale.
In pratica te accusi Zuliani de essare uno yesman, cioè che el ripete tutto quelo che i ghe dise...
Pecca che da tri mesi a sta parte nol fa altro che scrivare e postare articoli dove su Chiesa catolica, omosessuali, pacs, pillola del giorno dopo, eutanasia e su tutti i temi etici i dise l'opposto de quello che dise Berlusconi e i sui...
Ma come, un berluscones completamente plagià dalla propaganda dovareselo mia essere d'accordo col capo su tutto?
Se sto qua su tutte ste robe el la pensa diversamente vol dire che no l'è mia cosita burattin e che ti te ghe le idee un po' confuse...
El bello l'è che magari ti che te ghe dè dello yessmen anca se su un sacco de robe el critica quei del Pdl magari te ghieri uno de quei che nel 2003 el gavea tacà al balcon la bandiera della pace e che el fasea le manifestazion disendo "niente guerra senza se e senza ma" e che dopo nel 2006 quando Prodi el g'ha mandà i militari in Libano o el g'ha rifinanzia l'Afghanistan tra l'altro aumentando le spse militari nol g'ha fiatà e nol g'ha dito "A"...
O magari te sì uno de quei che all'America el ghe n'ha sempre dito par i porchi e che du mesi fa siccome Veltroni el g'ha ordinà che da adesso bisogna fare tutti gli americani quando g'ha vinto Obama te ghieri in piazza a festeggiare vestio come un zugadore de baseball...
Ricapitolando...
Te ghe disi su a Zuliani parchè secondo ti el ripete tutto quelo che dise quei del Pdl anca se ultimamente circa quelo che i fa iè più le robe su cui l'è contro che quele su cui l'è d'accordo, te sì contro gli immigrati e te li rispediresi tutti a casa anca se i scappa da un posto dove i li perseguita e i li copa par el principio che ognuno a casa sua fa chel cazzo che ghe pare e se nol vole gente da fora nol la vole e non ghe niente da fare punto e basta, non te se mia che ghe arabi che iè contro hamas, te dà fastidio che in america dei poareti i possa vivar meio rispetto a dove i stava prima (e probabilmente che uno nero del Kenya el sia diventà Presidente) e te stravedi par el Papa e par la Cei visto che te sì anca ti omofobo (se non te se cosa vol dire lassa lì de andar a vedere sul dizionario, te risparmio la fadiga: significa che par ti i gay iè solo froci de merda che te stà sui coioni e che non g'ha nessun diritto)...
Se non te ghe fussi bisognaria inventarte...
Te prego, promettame che te continui a commentare parchè l'è massa belo lezare quelo che te scrivi!
Ah, do commenti più su quelo che volea riportare ghiera questo:
SE DOMAN I GHE DISE TACHETE LA BANIDERA DELA PACE SUL POGIOL LU EL LO FA
Posta un commento
Iscriviti a Commenti sul post [Atom]
<< Home page